Obisk španskih učencev in učiteljev
torek, 5. marca 2024, avtor Irena Črešnar
ERASMUS+ OBISK ŠPANSKIH UČITELJEV IN UČENCEV NA OŠ LOVRENC NA POHORJU OD 11. 2. DO 18. 2. 2024
V lanskem šolskem letu sta OŠ Lovrenc na Pohorju obiskala dva španska učitelja iz šole IES Francisco Quievedo iz kraja Villanueva de Los Infanntes, iz pokrajine Castilla la Mancha v Španiji. To, kar sta v tednu dni doživela in videla na naši šoli, ju je spodbudilo, da sta v letošnjem šolskem letu k nam pripeljala na opazovalno prakso še eno učiteljico, pet učenk in enega učenca.
Obisk smo začeli pripravljati že na začetku šolskega leta. Koordinatorica Irena Črešnar je navezala stike in skupaj z Erasmus+ timom smo določili teden obiska. Dogovorili smo se za teme projekta in dejavnosti, ki jih bodo izvajali učenci in učitelji v dopoldanskem času, pri pouku in popoldanske dejavnosti, v prostem času.
Pri Rap Erasmus+ so učenci izdelali plakate na temo “trajnostnega življenja”, ki je ena od glavnih tem projekta Erasmus+ na španski šoli. Vključili so dejavnosti, ki so bile izvedene na šoli in v kraju: izmenjevalnico igrač, izmenjevalnico oblačil, sejem rabljene športne opreme v kraju in ponovna uporaba ostankov hrane. Nastal je tudi plakat o izmenjevalnici glasbil, ki je bil ideja ene izmed učenk tretjega razreda. Ena od tem je tudi “trajnostna mobilnost”. Tudi o tem so izdelali plakat. Ker je Lovrenc obkrožen z gozdovi, je bila tema tudi “trajnostno gospodarjenje z gozdom”. Mlajši učenci so izdelali plakat o medsebojnih odnosih na temo “mir, ljubezen in prijateljstvo”.
V avli šole, v Erasmus+ kotičku, je učiteljica umetnosti Irena Kosanič uredila razstavo “špansko-slovenski kotiček”. Z učenci je posnela animirani film “Don Kihot in Sančo Pansa srečata Martina Krpana”, ki so mu dodali tudi zvok v španščini in podnapise v slovenščini.
Koordinatorica je z učitelji pripravila urnik za “job shadowing” ali opazovalno prakso španskih učiteljev. Učitelji so pri urah pouka pokazali sodobne in zanimive metode in oblike dela z učenci. Vnesli so tudi digitalne oblike dela, dramatizacijo, didaktične igre, socialne igre … Učenci so obiskovali pouk skupaj z osmošolci.
Večji del obiska je bilo bivanje učencev pri gostiteljskih družinah. Staršem osmošolcev smo predstavili namen in cilje obiska in jih prosili za sodelovanje. Odzvalo se je ravno ustrezno število družin. Ker smo morali imeti tudi rezervno družino, so rešitev našle kar osmošolke same. Tako sta bili dve učenki gostiteljici z “deljenim skrbništvom” – vse skupaj so bivale pri eni družini, nekaj časa tudi pri drugi. Tako je bilo bivanje še bolj zabavno.
Po temeljitih pripravah je končno prišel čas obiska, ki je trajal od nedelje, 11. 2., do nedelje, 18. 2. 2024. Po dolgi poti iz njihovega domačega kraja, ki je trajala skoraj ves dan, so jih učitelji in družine gostiteljice sprejele pred šolo in jih odpeljale domov, da so se odpočili, spoznali družino in svoj začasni dom. Učitelji so bili nastanjeni v apartmaju v kraju.
V ponedeljek zjutraj je učitelje najprej sprejela ravateljica. Učenci so se pridružili osmošolcem pri razredni uri, kjer so se drug drugemu predstavili in spoznali.
Nato so jim v športni dvorani šole priredili kratek kulturni program in sprejem kjer je sodelovala cela šola. Po ogledu animiranega filma in folklornem nastopu, sta ravnateljica Marija Osvald Novak in ravnatelj Luis Antonio Zopeque Sanchez pozdravila vse učence in učitelje. Program sta učenki povezovali v angleščini in slovenščini. Nato so nastopili še člani Orffove skupine in plesnih uric. Za zaključek je šolski band izvedel dve pesmi.
Po sprejemu vseh učencev in učiteljev smo se pogovorili o tem, kako so zadovoljni z nastanitvijo pri družinah, kakšna so njihova pričakovanja. Koordinatorica jih je seznanila z urnikom in delom med tednom.
Nato so učenci Erasmus+ dejavnosti odpeljali goste na voden ogled vrtca in šole, potem pa še na voden ogled nekaterih znamenitosti Lovrenca. Ogledali so si sušilnico sadja ali pajštvo, cerkev Sv. Lovrenca in najstarejšo, 400 let staro hišo, Ladejenkovo.
Naslednji dan je bil dan dejavnosti. Učenci in učitelji cele šole so imeli delavnico o pustu in izdelavi pustnih mask. Po delavnici je bila predstavitev mask v športni dvorani in izbor najbolj izvirnih, ročno izdelanih mask. Po razglasitvi so se vsi razredi, skupaj s skupino kurentov z Dravskega polja, odpravili na pustno povorko po Lovrencu. Seveda ta dan ni manjkal slasten krof.
V sredo, četrtek in petek so učitelji opravljali opazovalno prakso v razredih. Videli so lahko pouk slovenščine, angleščine na različnih nivojih in stopnjah – od prvega do devetega razreda, nemščine, športa, glasbene umetnosti, računalništva in fizike. Bili so zelo zadovoljni s tem, kar so pri pouku videli. Od naših učiteljev so dobili veliko primerov dobre prakse in izmenjali svoje izkušnje z našimi učitelji.
V sredo popoldne so imeli organizirano plezanje na plezalni steni športne dvorane v organizaciji lovrenških planincev. Nekateri so bili zelo navdušeni, na plezalno steno so se povzpeli večkrat, drugi so malo bolj s strahom zrli proti vrhu. Vsi pa so zelo uživali v druženju z ostalimi učenci, ki so prišli na plezanje.
V četrtek so devetošolci z razredničarkama organizirali Valentinov ples. Seveda so bili povabljeni tudi gostje. Vsi so kar težko pričakovali uro začetka. V šolski jedilnici so pripravili pravo zabavo s plesom. Nudili so tudi pijačo, kokice in vaflje, ki so jih spekli sami, s pomočjo učiteljic. Na plesu so izbrali tudi kraljico in kralja šole. Špancem je bilo zelo všeč, še posebej, ker so predvajali tudi španske hite, ki so jih znali tako naši kot španski učenci.
V petek so španski učenci svojim gostiteljem-osmošolcem predstavili svoj domači kraj in šolo. Nato je Erasmus+ tim gostom svečano podelil certificate o udeležbi na opazovalni praksi in obisku šole. Opravili so evalvacijo dela in obiska ter uradno zaključili obisk.
Popoldne so družine gostiteljice, ravnateljica in koordinatorka odpeljale goste v Ribnico na Pohorju, kjer so učenci iz Španije prvič v živo videli sneg in se po njem spustili s sankami, bobi in pležuhom. Sledila je “bitka” s snežnimi kepami učencev proti učiteljem in seveda veliko smeha in zabave. Premraženi in mokri so zaključili večer v koči ob vroči čokoladi in čaju.
V soboto so se vsi, gostitelji in gostje odpravili na ogled glavnega mesta Slovenije, Ljubljane. Ravnateljica jih je vodila po centru mesta do Tromostovja, kjer smo se ustavili ob Prešernovem spomeniku. Odpravili smo se do Zmajskega mosta, čez tržnico do poti na grad. Na gradu smo si ogledali čudovito panoramo mesta in zasnežene Alpe. Po vrnitvi do Ljubljanice smo si ogledali še NUK, parlament in Kongresni trg. Nato so imeli nekaj časa prosto za nakup spominkov in skupno druženje s prijatelji.
V nedeljo zgodaj zjutraj so se ponovno zbrali pred šolo. Prejšnjo nedeljo je bilo videti v očeh pričakovanje, to jutro pa tudi nekaj solz žalosti ob slovesu. Obljubili so si, da bodo ostali v stiku. Morda pa se bodo lahko spet srečali, v Španiji.
Naša šola je bila namreč uspešna na razpisu za akreditacijo za Erasmus+ program, za obdobje treh let. Tako upamo, da bomo obisk v Španiji resnično lahko vrnili.
O obisku so poročali tudi nekateri slovenski in španski tiskani in spletni časopisi. Prispevek je bil objavljen na BK TV. Učenci Rap Erasmus+ so izdelali e-knjigo. Na počitniški delavnici izdelave videa so učenci pod mentorstvom učitelja Dejana Čegovnika izdelali video reportažo o obisku, ki je objavljena na naši spletni strani.
Učenci so po obisku izvedli anketo o tem, kaj so pridobili z obiskom Špancev. Najpogostejši odgovori so bili: prijateljstvo, zabava, izkušnje, tovarištvo, izboljšanje angleščine … Največ pa povedo njihovi nasmejani obrazi in besede, da je bila to njihova najboljša izkušnja do sedaj.
Koordinatorka Erasmus+:
Irena Črešnar, prof.